人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Mom's Call 母からの電話

一日の初めはまず笑いから。しかし、笑いを別の言葉で伝えるのはむずかしい。

Mom's Call
-- Roseanne Sorcinelli

I was sound asleep when the telephone jarred me awake.

"Hi!" It was my peppy mother-in-law. She proceeded to rattle on about the busy day she had ahead and all the things that awaited her the rest of the week.

"Mom," I interrupted. "It's five in the morning."

"Really? What are you doing up so early?"
--from Reader's Digest magazine

母からの電話
投稿:Roseanne Sorcinelli

突然の電話で、私はすっかり眠りから覚まされた。電話は義母からだった。元気?という挨拶から始まって、延々と四方山の話が電話の向こうから聞こえてくる。
「お母さん、何時だと思ってるの、朝の五時よ。」と遮る私に、母宣わく、
「あらほんと?こんな時間にあなた、なにしてるの?」
翻訳:野澤